November 01, 2010

Blue jazz

Måste dela med mig; jag hade en av de bästa kvällarna jag haft i Singapore förra fredagen!

Vi var egentligen inte på väg någonstans, eller överallt, men hamnade i en liten jazz-bar, Blujaz Café (den ligger i Arab-quarters, mitt favoritområde i Singapore!). De brukar ha live-musik på veckosluten (har varit där en gång tidigare på en fredag, kanske jag redan berättade om det?), så också igår - men eftersom en av killarna firade sin födelsedag, var stället dessutom fullt med otroligt begåvade musiker, som sådär spontant, som om det skulle vara det lättaste i världen, blandade ihop jazz, hiphop, beatboxing och whatnot med lite trum-, piano- och saxofon-solon däremellan. Herredumilde! Liebe!

Fick en av dessa sånger/stycken på video, men eftersom filen är så stor (18 min video - kan någon hjälpa mig?), får jag den inte laddad hit, ni får nöja er med några foton!

(EDIT) Ni som är kompisar med mig på Facebook - fick filmsnutten laddad dit, kolla kolla!


R. Jackson, och Aya vid pianot i bakgrunden

Had probably the best evening I've had in Singapore so far yesterday, tried to share a video from it with you guys, but it's too big to load up (help, anyone?). However, it was a spontaneous evening, we ended up in a jazz-bar called Blujaz in the Arab quarters - and there just happened to be the best musicians playing and jamming together, celebrating one of the guys birthday. With the greatest ease the mixed together jazz, hiphop, pop, beatboxing - you name it, with piano-, drum- and saxophone-solos in between. With Alessas words: LIEBE!

2 comments:

  1. Kan du inte ladda ner det på YouTube?

    ReplyDelete
  2. Har aldrig gjort något sådant :( Är det inte dessutom lite fel? Även om jag nog fick lov att sätta upp filmen på Facebook..

    ReplyDelete