November 02, 2010

Full Moon Party

Oukey, nu kan jag säga att been there, done that, och kryssa över en punkt på listan på things to do (eller som min roomies lista verkar heta, parties to do. Även känt som CV-resande). Åkte alltså över en helg till Koh Phangan för att partaija på den legendariske Full Moon Partyt. Och ett sådant veckoslut det blev!


Vi (jag, Alessa, Alex, Stefan och Nicolai) åkte iväg på onsdagskvällen (jag skippade en klass, ajjabajja) för att landa i Phuket, där hoppade på en taxi till Patong Beach  och klev av mitt på värsta party-gatan jag sett. Har varit på Patong förut (det var sjukt roligt och känna igen vissa ställen! Nyåret 04/05, tror jag; memories, memories..), men stället var tusen gånger värre än vad jag kom ihåg. Fulla västlänningar, prostituerade, ladyboys, pingpong-shower - ni fattar. Klockan 3 på natten hoppade vi på en till, mycket mindre taxi (normal personbil), där vi trängdes fyra personer på baksätet i fyra timmar tills vi nådde färjan. Tungt, men väl värt det!


Vi kom till Koh Phangan kring 11 på morgonen på torsdagen, vilket var precis vad vi planerat och gjorde hela tunga nattliga resan värt det - vi fick nämligen en hel extra dag på stranden. Kvällen skulle vi ta det lugnt, sova och så - men hamnade på det yraste pool-partyt jag någonsin sett. Sjukt kul! Nästa kväll tog vi oss till stranden, och också där var festen i full gång. Och det facto tycker jag kvällarna före var lite bättre än själva Full Moon Partyt på lördagen, då den inte var lika full med människor då, festerna var mer spontana - inga förväntningar, liksom.


Men även den riktiga kvällen var hur rolig som helst, och jag klarade av mina två målsättningar för kvällen - hoppa det brinnande hopprepet (och det gick brabra, tack för frågan!) och se soluppgången (fin!). Resten, allt, var bara bonus!


Jag låter bilderna berätta mer, fast som tur finns det inga bilder från själva festerna (ingen vettig människa tar med kamera eller annat än lite pengar till stranden - allt försvinner där, så även mina flippenfloppies..), men i korthet handlade veckoslutet om fest, strand, solnedgångar, hängmatta, buckets, obekväma hostellmadrasser, roliga backpackers, UV-kroppsmålningar och skratt, otroligt mycket skratt!




Full Moon Party was about dancing to the full moon, glowing in the dark, sharing some (many) buckets, jumping the rope of fire, watching the sun rise, spending days in the tree top and dancing the nights away. Party, beach, sunsets, a hammock, buckets, uncomfortable hostel-madrasses, funny backpackers, body paint and so so much laughter! Thank you all <3

2 comments:

  1. Oj, nu blir jag avundsjuk: vaffö, vaffö! kan jag inte vara 22 själv ?!- men jag är glad att du har the time of your life. Puss och kram

    ReplyDelete
  2. Jag har verkligen det, och det gäller visst att njuta så länge man kan! :) Även om inget säger att du inte kan njuta senare också; det fanns nog en hel del 'gamlingar' på Full Moon Party ;)

    ReplyDelete